Σχολικά προγράμματα

 Ο/Η εκπαιδευτικός επιλέγει, σε συνεργασία με τους/τις μαθητές/μαθήτριες, το θεματικό περιεχόμενο
του Προγράμματος, το οποίο προτείνεται να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
• να ενσωματώνει τις αρχές και τις αξίες της αειφορίας, να τις αναδεικνύει και να τις
προωθεί,
• να εμπίπτει στα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών, προκειμένου να ενεργοποιούνται
εσωτερικά κίνητρα και να διασφαλίζεται η συνοχή της μαθητικής ομάδας και η συνεργασία
των μελών της,
• να σχετίζεται άμεσα με τις προσωπικές/κοινωνικές εμπειρίες των μαθητών/τριών και να
ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους,
• να είναι επίκαιρο,
• να διέπεται από στοιχεία καινοτομίας ως προς τις διδακτικές/ερευνητικές προσεγγίσεις,
• να μπορεί να εξεταστεί και να αναλυθεί πολύπλευρα στο πλαίσιο της
διαθεματικής/διεπιστημονικής προσέγγισης και να υποστηρίζει τους διδακτικούς σκοπούς και
στόχους του Προγράμματος Σπουδών,
• να δίνει τη δυνατότητα ενός ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση των
προβλεπόμενων δράσεων/δραστηριοτήτων που υποστηρίζουν την επίτευξη των στόχων του
προγράμματος,
6
• να στοχεύει στην αειφορική διαχείριση των υλικών και άυλων πόρων της σχολικής
μονάδας,
• να προάγειτη συνεργασία της σχολικής κοινότητας με την κοινωνία και ιδίως την τοπική,
• να ενθαρρύνει δημοκρατικές συμπεριφορές που διέπονται από τις αξίες της
αλληλεγγύης και του σεβασμού της διαφορετικότητας,
• να δίνει τη δυνατότητα εμπλοκής όλων των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τις
ξεχωριστές ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις κάθε μαθητή/τριας,
• να ενισχύει την πεποίθηση των μαθητών/τριών ότι δύνανται, ως ενεργοί πολίτες, να
διαμορφώσουν συνθήκες ζωής που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους
και κατά συνέπεια να ενισχύεται η διαμόρφωση της προοπτικής κοινωνικής τους ταυτότητας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου